Eixos
EIX A. CONTEXT EDUCATIU CATALÀ
Integració els trets identitaris del sistema educatiu català en el disseny i l'avaluació de
l'acció educativa en el marc del projecte de centre.
1.1. Dissenya activitats d’aprenentatge d’acord amb el projecte lingüístic del centre educatiu i utilitza estratègies comunicatives basades en la comunicació inclusiva, no sexista.
- Competència: Comunicativa
- Dimensió: La llengua com a base de l’aprenentatge
EL CENTRE I EL SEU PROJECTE EDUCATIU.
PROJECTE LINGÜÍSTIC DE CENTRE.
1.2. Utilitza la llengua catalana en totes les activitats del centre, amb l’alumnat, amb les famílies i amb altres agents educatius.
- Competència: Comunicativa
- Dimensió: La llengua com a base de l’aprenentatge
1.3. Elabora propostes educatives a partir del currículum vigent, tenint en compte les competències transversals i els sis vectors de l’aprenentatge.
- Competència: Disseny i avaluació de l’acció educativa
- Dimensió: Programació de l’acció educativa
SITUACIONS D’APRENENTATGE I EL PROJECTE DE LA TORTUGA MEDITERRÀNIA.
1.4. Programa i dissenya propostes educatives basades en el projecte educatiu de centre, i segons els criteris acordats pel centre, cicle, equip docent o departament, que promouen en l’alumnat el pensament crític, els valors democràtics, la igualtat de gèneres, el desenvolupament sostenible i la ciutadania responsable.
- Competència: Disseny i avaluació de l’acció educativa
- Dimensió: Context d’actuació
1.5. Analitza les necessitats educatives de l’alumnat i adequa els objectius d’aprenentatge, els continguts, les activitats i els instruments d’avaluació.
- Competència: Disseny i avaluació de l’acció educativa
- Dimensió: Coneixement de l’àmbit, la pedagogia i la didàctica
EIX B. PRÀCTIQUES D'APRENENTATGE ACTUALITZADES
Desenvolupament de pràctiques d’aprenentatge actualitzades, fonamentades en el coneixement i en les evidències científiques sobre com les persones aprenen.
2.1. Utilitza fonts rigoroses informades en l’evidència sobre com les persones aprenem, sap interpretar-les i les aplica en la presa de decisions educatives.
Competència: Docència informada en l’evidència
Dimensió: Alfabetització en recerca
EL CENTRE I EL SEU PROJECTE EDUCATIU.
DISSENY UNIVERSAL DE L’APRENENTATGE.
2.2. Realitza activitats basades en l’actualització dels continguts de la didàctica específica de les àrees o matèries curriculars.
Competència: Pràctica educativa
Dimensió: Gestió d’entorns d’aprenentatge
SITUACIONS D’APRENENTATGE I EL PROJECTE DE LA TORTUGA MEDITERRÀNIA.
ESTRATÈGIES DE COMPRENSIÓ LECTORA I ESCRIPTURA AMB L’ANNA TAPIAS.
2.3. Organitza els continguts de les àrees o matèries curriculars d’acord a problemàtiques, situacions, interessos o experiències de l’alumnat i segons el cicle de l’aprenentatge (activitats inicials, activitats de desenvolupament, activitats d’estructuració i activitats d’aplicació).
Competència: Pràctica educativa
Dimensió: Gestió d’entorns d’aprenentatge
2.4. Utilitza tecnologies digitals a l’aula i comprèn els principis bàsics del seu funcionament i dels criteris pedagògics amb els quals s’han d’utilitzar.
Competència: Digital
Dimensió: Ensenyament i aprenentatge
EIX C. GESTIÓ D'AULA
Generació d’un clima d’aula que faciliti la participació, l’aprenentatge i el desenvolupament
personal de tot l’alumnat.
3.1. Utilitza diverses metodologies per dur a terme activitats d’aprenentatge d’acord a les necessitats, els interessos de l’alumnat i aplica mesures i suports adients (universals, addicionals o intensius).
Competència: Pràctica educativa
Dimensió: Acompanyament en l’aprenentatge
SITUACIONS D’APRENENTATGE I EL PROJECTE DE LA TORTUGA MEDITERRÀNIA.
3.2. Promou l’aprenentatge cooperatiu.
Competència: Pràctica educativa
Dimensió: Gestió d’entorns d’aprenentatge
LA TECNOLOGIA I EL TREBALL COOPERATIU A L’AULA.
3.3. Utilitza recursos per generar un clima d’aula que afavoreix la convivència i l’aprenentatge, canalitza el conflicte i proposa mesures per superar-lo.
Competència: Pràctica educativa
Dimensió: Gestió democràtica
GESTIÓ D’AULA, CONFLICTES I CONVIVÈNCIA.
FORMACIÓ DE CENTRE: TEATRE NACIONAL DE CATALUNYA.
3.4. Acompanya l’alumnat en la identificació d’interessos, habilitats i valors per construir la trajectòria personal d’aprenentatge amb expectatives positives d’esforç i compromís.
Competència: Pràctica educativa
Dimensió: Acompanyament en l’aprenentatge
EIX D. AVALUACIÓ PER A L'APRENENTATGE
Desenvolupament de l’avaluació per a la presa de decisions de l’aprenentatge de l’alumnat, com a docent i en equip.
4.1. Concreta criteris d’avaluació per mesurar i valorar competències i objectius d’aprenentatge.
Competència: Disseny i avaluació de l’acció educativa
Dimensió: Programació de l’acció educativa
4.2. Dissenya instruments d’avaluació formativa i formadora amb activitats que incloguin l’autoavaluació, la coavaluació de l’alumnat i que permetin fer un seguiment continu del procés d’aprenentatge.
Competència: Pràctica educativa
Dimensió: Regulació de l’aprenentatge
LA TECNOLOGIA I EL TREBALL COOPERATIU A L’AULA.
4.3. Proporciona a l’alumnat una retroalimentació periòdica del propi aprenentatge i de l’assoliment de les competències, a través d’estratègies de metacognició.
Competència: Pràctica educativa
Dimensió: Regulació de l’aprenentatge
EIX E. DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL DOCENT
Creixement en una comunitat professional d’aprenentatge que ajudi el docent novell en el desenvolupament de la identitat docent.
5.1. S’integra i implica en el claustre, en el treball en equip, en projectes de centre i en activitats del departament didàctic, seminari, equips de cicle o òrgans de coordinació didàctica i es coordina i col·labora, si escau, amb els serveis educatius i altres serveis de l’entorn del centre.
Competència: Desenvolupament professional
Dimensió: Aprenentatge professional col·laboratiu
ESTRATÈGIES DE COMPRENSIÓ LECTORA I ESCRIPTURA AMB L’ANNA TAPIAS.
5.2. Actua d’acord amb els drets i deures de la professió docent, establerts a la legislació vigent aplicable, i mostra un clar compromís amb el projecte educatiu del centre.
Competència: Desenvolupament professional
Dimensió: Compromís ètic
EL CENTRE I EL SEU PROJECTE EDUCATIU.
EIX F. GESTIÓ SOCIOEMOCIONAL
EIX F. Gestió socioemocional
Incorporació d’estratègies que afavoreixen un bon clima socioemocional per al benestar comú.
6.1. Identifica factors específics que incideixen en el benestar físic i emocional de l’alumnat.
Competència: Socioemocional
Dimensió: Consciència emocional
6.2. Mostra disposició per acceptar l’acompanyament i l’ajuda dels professionals experts vers el suport a l’alumnat.
Competència: Socioemocional
Dimensió: Satisfacció i motivació professional
INICIS, LÍMITS I NORMES (gestió d’aula).
6.3. Utilitza estratègies facilitadores de vincle i relacions de confiança de l’alumnat per propiciar un entorn de benestar i seguretat.
Competència: Socioemocional
Dimensió: Gestió del clima emocional