Eixos

EIX A. CONTEXT EDUCATIU CATALÀ

Integració els trets identitaris del sistema educatiu català en el disseny i l'avaluació de l'acció educativa en el marc del projecte de centre.

1.1. Dissenya activitats d’aprenentatge d’acord amb el projecte lingüístic del centre educatiu i utilitza estratègies comunicatives basades en la comunicació inclusiva, no sexista.

  • Competència: Comunicativa
  • Dimensió: La llengua com a base de l’aprenentatge

EL CENTRE I EL SEU PROJECTE EDUCATIU.

PROJECTE LINGÜÍSTIC DE CENTRE.

1.2. Utilitza la llengua catalana en totes les activitats del centre, amb l’alumnat, amb les famílies i amb altres agents educatius.

  • Competència: Comunicativa
  • Dimensió: La llengua com a base de l’aprenentatge

1.3. Elabora propostes educatives a partir del currículum vigent, tenint en compte les competències transversals i els sis vectors de l’aprenentatge.

  • Competència: Disseny i avaluació de l’acció educativa
  • Dimensió: Programació de l’acció educativa

SITUACIONS D’APRENENTATGE I EL PROJECTE DE LA TORTUGA MEDITERRÀNIA.

1.4. Programa i dissenya propostes educatives basades en el projecte educatiu de centre, i segons els criteris acordats pel centre, cicle, equip docent o departament, que promouen en l’alumnat el pensament crític, els valors democràtics, la igualtat de gèneres, el desenvolupament sostenible i la ciutadania responsable.

  • Competència: Disseny i avaluació de l’acció educativa
  • Dimensió: Context d’actuació

EL DIA DE LA DONA A L’ESCOLA.

1.5. Analitza les necessitats educatives de l’alumnat i adequa els objectius d’aprenentatge, els continguts, les activitats i els instruments d’avaluació.

  • Competència: Disseny i avaluació de l’acció educativa
  • Dimensió: Coneixement de l’àmbit, la pedagogia i la didàctica

EIX B. PRÀCTIQUES D'APRENENTATGE ACTUALITZADES

Desenvolupament de pràctiques d’aprenentatge actualitzades, fonamentades en el coneixement i en les evidències científiques sobre com les persones aprenen.

2.1. Utilitza fonts rigoroses informades en l’evidència sobre com les persones aprenem, sap interpretar-les i les aplica en la presa de decisions educatives.

  • Competència: Docència informada en l’evidència

  • Dimensió: Alfabetització en recerca

EL CENTRE I EL SEU PROJECTE EDUCATIU.

DISSENY UNIVERSAL DE L’APRENENTATGE.

COM APRENEM?

2.2. Realitza activitats basades en l’actualització dels continguts de la didàctica específica de les àrees o matèries curriculars.

  • Competència: Pràctica educativa

  • Dimensió: Gestió d’entorns d’aprenentatge

LA COMPETÈNCIA LITERÀRIA.

SITUACIONS D’APRENENTATGE I EL PROJECTE DE LA TORTUGA MEDITERRÀNIA.

ESTRATÈGIES DE COMPRENSIÓ LECTORA I ESCRIPTURA AMB L’ANNA TAPIAS.

2.3. Organitza els continguts de les àrees o matèries curriculars d’acord a problemàtiques, situacions, interessos o experiències de l’alumnat i segons el cicle de l’aprenentatge (activitats inicials, activitats de desenvolupament, activitats d’estructuració i activitats d’aplicació).

  • Competència: Pràctica educativa

  • Dimensió: Gestió d’entorns d’aprenentatge

DOCÈNCIA AMB L’ALUMNAT II.

2.4. Utilitza tecnologies digitals a l’aula i comprèn els principis bàsics del seu funcionament i dels criteris pedagògics amb els quals s’han d’utilitzar.

  • Competència: Digital

  • Dimensió: Ensenyament i aprenentatge

LA TECNOLOGIA I EL TREBALL COOPERATIU A L’AULA.

EIX C. GESTIÓ D'AULA

Generació d’un clima d’aula que faciliti la participació, l’aprenentatge i el desenvolupament personal de tot l’alumnat.

3.1. Utilitza diverses metodologies per dur a terme activitats d’aprenentatge d’acord a les necessitats, els interessos de l’alumnat i aplica mesures i suports adients (universals, addicionals o intensius).

  • Competència: Pràctica educativa

  • Dimensió: Acompanyament en l’aprenentatge

SITUACIONS D’APRENENTATGE I EL PROJECTE DE LA TORTUGA MEDITERRÀNIA.

3.2. Promou l’aprenentatge cooperatiu.

  • Competència: Pràctica educativa

  • Dimensió: Gestió d’entorns d’aprenentatge

LA TECNOLOGIA I EL TREBALL COOPERATIU A L’AULA.

3.3. Utilitza recursos per generar un clima d’aula que afavoreix la convivència i l’aprenentatge, canalitza el conflicte i proposa mesures per superar-lo.

  • Competència: Pràctica educativa

  • Dimensió: Gestió democràtica

GESTIÓ D’AULA, CONFLICTES I CONVIVÈNCIA.

DOCÈNCIA AMB L’ALUMNAT I.

FORMACIÓ DE CENTRE: TEATRE NACIONAL DE CATALUNYA.

3.4. Acompanya l’alumnat en la identificació d’interessos, habilitats i valors per construir la trajectòria personal d’aprenentatge amb expectatives positives d’esforç i compromís.

  • Competència: Pràctica educativa

  • Dimensió: Acompanyament en l’aprenentatge

GESTIÓ D’AULA, CONVERSA I CAPSETES D’APRENENTATGE.

EIX D. AVALUACIÓ PER A L'APRENENTATGE

Desenvolupament de l’avaluació per a la presa de decisions de l’aprenentatge de l’alumnat, com a docent i en equip.

4.1. Concreta criteris d’avaluació per mesurar i valorar competències i objectius d’aprenentatge.

  • Competència: Disseny i avaluació de l’acció educativa

  • Dimensió: Programació de l’acció educativa

DOCÈNCIA AMB L’ALUMNAT I.

4.2. Dissenya instruments d’avaluació formativa i formadora amb activitats que incloguin l’autoavaluació, la coavaluació de l’alumnat i que permetin fer un seguiment continu del procés d’aprenentatge.

  • Competència: Pràctica educativa

  • Dimensió: Regulació de l’aprenentatge

L’AVALUACIÓ.

LA TECNOLOGIA I EL TREBALL COOPERATIU A L’AULA.

4.3. Proporciona a l’alumnat una retroalimentació periòdica del propi aprenentatge i de l’assoliment de les competències, a través d’estratègies de metacognició.

  • Competència: Pràctica educativa

  • Dimensió: Regulació de l’aprenentatge

L’AVALUACIÓ.

EL DIA DE LA DONA A L’ESCOLA.

EIX E. DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL DOCENT

Creixement en una comunitat professional d’aprenentatge que ajudi el docent novell en el desenvolupament de la identitat docent.

5.1. S’integra i implica en el claustre, en el treball en equip, en projectes de centre i en activitats del departament didàctic, seminari, equips de cicle o òrgans de coordinació didàctica i es coordina i col·labora, si escau, amb els serveis educatius i altres serveis de l’entorn del centre.

  • Competència: Desenvolupament professional

  • Dimensió: Aprenentatge professional col·laboratiu

ESTRATÈGIES DE COMPRENSIÓ LECTORA I ESCRIPTURA AMB L’ANNA TAPIAS.

5.2. Actua d’acord amb els drets i deures de la professió docent, establerts a la legislació vigent aplicable, i mostra un clar compromís amb el projecte educatiu del centre.

  • Competència: Desenvolupament professional

  • Dimensió: Compromís ètic

EL CENTRE I EL SEU PROJECTE EDUCATIU.

CLAUSTRE: SENSEI I CODOCÈNCIA.

FORMACIÓ DE CENTRE: TEATRE NACIONAL DE CATALUNYA.

EIX F. GESTIÓ SOCIOEMOCIONAL

EIX F. Gestió socioemocional Incorporació d’estratègies que afavoreixen un bon clima socioemocional per al benestar comú.

6.1. Identifica factors específics que incideixen en el benestar físic i emocional de l’alumnat. 

  • Competència: Socioemocional

  • Dimensió: Consciència emocional

6.2. Mostra disposició per acceptar l’acompanyament i l’ajuda dels professionals experts vers el suport a l’alumnat. 

  • Competència: Socioemocional

  • Dimensió: Satisfacció i motivació professional

INICIS, LÍMITS I NORMES (gestió d’aula).

6.3. Utilitza estratègies facilitadores de vincle i relacions de confiança de l’alumnat per propiciar un entorn de benestar i seguretat. 

  • Competència: Socioemocional

  • Dimensió: Gestió del clima emocional

GESTIÓ D’AULA, CONFLICTES I CONVIVÈNCIA.

FORMACIÓ DE CENTRE: TEATRE NACIONAL DE CATALUNYA.